بررسی whatchOS9
21 خرداد 1401 ساعت 14:49

بررسی whatchOS9

 

سرانجام روزی که طرفداران اپل مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدند رسید و کوپرتینویی‌ها محصولات جدید خود را معرفی کردند. در میان موارد مختلفی که در WWDC 2022 رونمایی شد، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل واچ نیز به چشم می‌خورد. واچ او اس 9 به‌روزرسانی نرم‌افزاری بزرگ بعدی اپل برای ساعت هوشمند آن محسوب می‌شود،

ظاهراً نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل قابلیت‌های بهبودیافته‌ای را در بخش تناسب اندام دراختیار کاربران قرار می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جدید watchOS 9 به کاربران اپل واچ امکان می‌دهد اپلیکیشن‌های فعال را پین کنند تا دسترسی به آن‌ها آسان‌تر شود. همچنین رابط کاربری جدیدی برای سیری طراحی شده است.

علاوه‌براین، واچ فیس‌های جدیدی به آن اضافه می‌شود که افراد می‌توانند از بین آن‌ها هرکدام که دوست داشتند را انتخاب کنند. همچنین امکان‌ شخصی‌سازی بیشتر آن‌ها فراهم شده است. از موارد شخصی‌سازی جدید می‌توان به امکان ویرایش رنگ پس‌زمینه در واچ‌فیس‌های خاص اشاره کرد.

اپل معیارهای جدید طول گام، فرم دویدن و زمان تماس پای کاربر با زمین را به اپل واچ اضافه می‌کند تا اطلاعات دقیق‌تری به دوندگان ارائه دهد. همچنین قابلیت دیگری با نام heart rate zone به اپل واچ اضافه می‌شود تا به کاربران کمک کند درک بهتری از شدت تمرینشان داشته باشند.

به نظر می‌رسد ویژگی دیگری نیز برای ورزشکاران توسعه یافته باشد. قابلیت تمرین چندورزشی (multi-sport workout) به سیستم‌عامل اپل واچ اضافه شده تا بتوان به‌راحتی و با سرعت بالا میان دوچرخه سواری، شنا و دویدن جابه‌جا شد.

درضمن، اپل هشدارهای جدیدی را برای سرعت، قدرت و ضربان قلب به سیستم‌عامل ساعت هوشمند خود اضافه کرده است. این شرکت می‌گوید دوندگان می‌توانند با عملکرد خود در گذشته نیز رقابت کنند و عملکردشان را بهبود بخشند. آن‌ها همچنین می‌توانند اهداف زمانی مختلفی را برای مسافتی خاص ایجاد کنند.

کاربران با watchOS 9 می‌توانند از دیجیتال کراون برای جابه‌جایی بین نماهای تمرین استفاده کنند. درضمن، اکنون می‌توانید در اپل واچ خود تمرینات سفارشی ایجاد کرده و جلسات ساختارمندانه‌تری داشته باشید.

حال که درباره‌ی ویژگی‌های ورزشی watchOS 9 صحبت کردیم، سراغ مواردی برویم که به مسائل دیگر مانند خواب مربوط می‌شوند. قابلیت جدیدی به نام Sleep Stages به اپل واچ اضافه می‌شود که می‌تواند تشخیص دهد کاربر در کدام مرحله خواب است. باید به این نکته اشاره کرد که شرکت‌های دیگری مانند فیت‌بیت و سامسونگ پیش‌تر چنین ویژگی‌ای را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کرده بودند

دیگر با داشتن اپل واچ نیازی نیست نگران فراموش کردن مصرف داروهای خود باشید زیرا watchOS 9 قابلیتی دارد که به کاربران برای ایجاد یادآوری‌های خاص کمک می‌کند. با اتصال به اپ Health می‌توان «فهرست دارویی» ساخت و ساعت هوشمند به‌طور خودکار زمان مصرف آن‌ها را به شما یادآوری می‌کند. حتی اکنون اپل واچ قادر است در صورت تداخل داروهای مصرفی به کاربر اطلاع دهد.

اپل همچنین اعلام کرد watchOS 9 ویژگی جدیدی دارد که به افرادی که ریتم قلب نامنظم دارند اجازه می‌دهد مدت زمانی را که در فیبریلاسیون دهلیزی سپری می‌کنند، مورد بررسی قرار دهند. قابلیت مذکور در پس‌زمینه فعال است تا هرگونه بی‌نظمی‌ که می‌تواند نشانه‌ای از فیبریلاسیون دهلیزی باشد را علامت‌گذاری کند.

اکنون، کاربران هشدار هفتگی‌ای در مورد مدت زمانی که در فیبریلاسیون دهلیزی گذرانده‌اند دریافت می‌کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به اپلیکیشن Health مراجعه کنند تا نحوه‌ی تعامل عوامل دیگری مانند خواب و ورزش با ریتم قلب را ببینند. همچنین امکان اشتراک‌گذاری تاریخچه فیبریلاسیون دهلیزی با پزشکان نیز دردسترس است.

حریم خصوصی در طراحی و توسعه‌ی تمام محصولات اپل ضروری است. پس از قفل شدن آیفون توسط رمز عبور، تاچ‌ آی‌دی یا فیس آی‌دی، همه اطلاعات سلامتی و تناسب اندام (به جز شناسه پزشکی) در اپلیکیشن Health رمزگذاری می‌شود. حتی داده‌هایی که در iCloud پشتیبان‌گیری می‌شوند نیز رمز‌گذاری خواهند شد.

  • اعلان‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که مزاحم نبوده و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند.
  • Family Setup اکنون از اپ Home پشتیبانی می‌کند، بنابراین کودک می‌تواند به کنترل بلندگوهای HomePod و لوازم‌‎جانبی خانه هوشمند دسترسی داشته باشد. آن‌ها همچنین می‌توانند از کلیدهای خانه و کلیدهای هتل در Apple Wallet استفاده کنند.
  • با Apple Watch Mirroring که به کاربران کمک می‌کند اپل واچ را از راه دور از آیفون جفت شده خود کنترل کنند، بیش از هر زمان دیگری برای افراد دارای ناتوانی های جسمی و حرکتی دردسترس می‌شود.
  • با Apple Watch Mirroring ساعت هوشمند اپل از همیشه برای افراد دارای معلولیت جسمی دردسترس‌تر می‌شود.
  • به صفحه‌کلید QWERTY در اپل واچ سری 7 پشتیبانی از زبان‌های فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ژاپنی، پرتغالی (برزیل) و اسپانیایی (مکزیک، اسپانیا، آمریکای لاتین) اضافه می‌شود.
  • اکنون اپلیکیشن Reminders به کاربران اجازه می‌دهد جزئیات کلیدی مانند تاریخ و زمان، مکان، برچسب‌ها و یادداشت‌ها را اضافه یا ویرایش کنند.
  • به کمک نسخه‌ی به‌روزشده‌ی Calendar ایجاد رویدادهای جدید مستقیما ازاپل واچ امکان‌پذیر می‌شود.
  • Cardio Recoveryمعیار تناسب اندام مفیدی است که می‌تواند نشانگر سلامت قلب و عروق باشد. اپل واچ اکنون، حتی زمانی که شدت تمرین به اوج خود نمی‌رسد، تخمین‌هایی از ریکاوری قلبی پس از پیاده‌روی و دویدن ارائه می‌کند. اطلاعات ثب‌شده در اپ Health قابل ردیابی هستند.

 


نظرات

(0)

دیدگاه شما

وارد کردن یکی از فیلد های موبایل و یا ایمیل الزامی باشد