مشخصات آیفون14+جزئیات کامل
23 خرداد 1401 ساعت 11:52

مشخصات آیفون14+جزئیات کامل

مشخصات آیفون14

شایعات زیادی در مورد IPHONE14 شنیده شده از جمله اینکه در سری 14 خبری از آیفون 14 مینی نیست و مدل جدیدی به نام آیفون 14 مکس معرفی میشود،به این معنی که در سری 14 شاهد آیفون14،آیفون14مکس،آیفون14پرو،آیفون14پرومکس خواهیم بود،البته تفاوت های زیادی در سری ساده و سری پرو وجود دارد.

یکی از بزرگ ترین تغییراتی که خواهیم دید،تغییر دوربین در سری پرو خواهد بود،دوربین آیفون 14 پرو وپرومکس قرار است 48 مگاپیکسلی شوند،این تغییر باعث میشود کاربران بین انتخاب سری پرو و ساده مردد شوند و انتخاب سختی داشته باشند

زیرا قرار است نسخه های 14 و 14 مکس همان 12 پیکسل باقی بمانند،گوشی‌های آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس اپل به پیشرفته‌ترین سیستم دوربین در تاریخ آیفون‌ها مجهز خواهند شد.

این نشان دهنده ی این است که دوربین سری پرو و پرومکس تغیرات زیادی خواهد داشت.

اگر طرفدار محصولات اپل هستید؛ اما علاقه‌ای به داشتن یک دستگاه بسیار بزرگ  ندارید، احتمالا آیفون 14 پرو بهترین محصولی است که می‌توانید خریداری کنید،آیفون 14 پرو احتمالا تغییرات کوچکی خواهد د اشت،البته براساس شایعات موجود این گوششی نسبت به قبل کمی بلندتر و حاشیه های کمتری خواهد داشت،بر این اساس کار کردن با آن با یک دست آسان تر میشود.علاوه بر این،این گوشی مجهز به تراشه های قوی ترA16،حافظه سریع تر و حسگرجدید دوربین خواهد بود.

همچنین قابلیت‌های احتمالی نسل بعدی آیفون پرو نظیر اتصال ماهواره‌ای و امکان ارسال پیام‌های اضطراری در مکان‌های فاقد دسترسی شبکه‌های مخابراتی هم ویژگی‌های جدیدی هستند که احتمالا در سری جدید داشته باشیم.

همچنین آیفون 14 پرو مکس هم همانند نسل پیشین خود در چهار رنگ به بازار عرضه خواهد شد. از این چهار رنگ، سه رنگ مشکی، نقره‌ای و طلایی کاملا با نسل پیش مشابه هستند؛ اما رنگ آبی در خانواده آیفون 13 با رنگ بنفش در خانواده iPhone 14 جایگزین خواهد شد.

علاوه بر این، محتوای درون جعبه آیفون 14 پرو نیزهمچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند و تنها کابل لایتنینگ را دارا است. به این ترتیب، خبری از شارژر در جعبه محصول نخواهد بود.

آیفون 14 پرو و 13 پرو همچنین هر دو از صفحه نمایش‌هایی 6.1 اینچی و اولد با رزولوشن تقریبا یکسان استفاده خواهند کرد. در این میان اما انتظار می‌رود iPhone 14 Pro از قابلیت جذاب پرو موشن اپل بهره ببرد. صفحه نمایش آیفون 13 پرو از پانل‌های LTPO بهره می‌برد که قادر به تغییر دینامیک نرخ رفرش از 10 تا 120 هرتز است. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که شاهد استفاده از پانل‌های پیشرفته‌تری در iPhone 14 Pro باشیم که قادر به تغییر نرخ رفرش از 1 تا 120 هرتز است.

ارائه نرخ رفرش 1 هرتزمی‌تواند قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن اپل واچ را به آیفون بیاورد. البته حضور این قابلیت در نسل بعدی آیفون تنها در حد شایعه است و هیچ سند رسمی ندارد.

احراز هویت بیومتریک نیز در هر دو گوشی از طریق حسگرهای فیس آیدی انجام می‌شود. در آیفون 14 پرو علیرغم تغییر شکل ناچ، این حسگرها دست‌نخورده باقی خواهند ماند و عملکردشان مانند قبل خواهد بود.

آيفون 14 از شبکه ماهواره ای پشتیبانی می کند: نجات جان در لحظات بحرانی

سال گذشته شایعه شد که اپل قصدداردامکان اتصال به شبکه های ماهواره‌ای را به آيفون 13 بیاورد تا کاربران بتوانند در مواقع حیاتی از آن استفاده کنند. این قابلیت می‌تواند کمک قابل توجهی هنگام گشت و گذار در طبیعت یا مناطق دور دست بکند و حتی در مواقعی جان آنها را نجات دهد.

البته نگرانی‌هایی در رابطه با اتصال به شبکه های ماهواره ای بر عمر باتری آيفون 14 وجود دارد و برخی نگران هستند که این قابلیت راه‌های جدیدی را برای هکرها باز کند.

اپل تاکنون نسبت به پشتیبانی از اتصال به شبکه های ماهواره ای در آيفون 14 واکنشی نشان نداده و بلومبرگ ادعا کرده که این قابلیت ممکن است به خاطر قوانین کشور‌های مختلف، در مناطق گوناگون با محدودیت‌هایی همراه شود

تغییرات کلی سری 14

حاشیه‌های باریک‌تر و نسبت طول به عرض بیشتر برای صفحه نمایش؛
حفره i شکل به جای ناچ در بالای صفحه نمایش؛
تراشه سریع‌تر A16 Bionic؛
دوربین جدید 48 مگاپیکسلی؛
قیمت پایه 100 دلار بیشتر از نسل قبل
احتمال تجهیز به اتصالات ماهواره‌ای.

آیفون 14 گران تر از همیشه!

طبق گزارش ها، قیمت آیفون 14 از 799 دلار آغاز خواهد شد و نسخه‌های 14 مکس، 14 پرو و 14 پرو مکس به ترتیب 899 دلار، 1099 دلار و 1199 دلار قیمت خواهند داشت. کوپرتینویی‌ها قیمت مدل‌های پرو را تا 100 دلار بالا برده‌اند و علت این افزایش قیمت، هزینه‌های تولید و امکانات متمایز مدل‌های استاندارد با پرو است، لازم به ذکر است دیگر کانفیگ‌های این گوشی‌ها با حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتر، قیمت بالاتری خواهند داشت.

طبق شایعه ها اپل قصد دارد رویکرد خود را در تولید آیفون 14 پرو نسبت‌ به آیفون‌های چند سال اخیر متحول کند. پیش‌بینی می‌شود دو گوشی سری آیفون 14 پرو برای اولین بار در تاریخ آیفون سراغ دو حفره در بالای نمایشگر بروند و با ناچ خداحافظی کنند.

عده‌ای معتقدند که در سال جاری، شرکت اپل از برگ برنده خود با حافظه داخلی 2 ترابایتی رونمایی خواهد کرد. اگر این شایعه رنگ حقیقت به خود بگیرد، آن وقت باید به فکر آیفون 14 پرو مکس دو هزار دلاری باشیم!

اپل قصد دارد در مدل‌های مختلف آیفون 14 از تراشه‌‌های مختلف استفاده کند. احتمالا نسخه‌های پرو مجهز به چیپست A16 پرو و مدل های معمولی نیز به تراشه های A16 تجهیز خواهند شد؛ این تراشه همان A15 با اندکی بهبود در جزئیات است.

صفحه نمایش آيفون 14 پرو مکس بزرگتر از همیشه

مهم‌ترین تغییرات این گوشی هوشمند مربوط به قاب پشتی آن است؛ جایی که سیستم دوربین آیفون 14 پرو برآمدگی نسبتاً زیادی دارد.

 برخی از کاربران امیداور بودند که به خاطر تغییر ابعاد صفحه نمایش آیفون 14 پرو مکس، اپل مجددا نشانگر میزان درصد باتری را به نوار وضعیت باز گرداند؛ اما بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.

🟥در ادامه می‌توانید ابعاد نمایشگر مدل‌های پرو آيفون 14 را با آیفون 13 مقایسه کنید:
آیفون 13 پرو:  6.0.6 اینچ
آیفون 14 پرو: 6.12 اینچ
آیفون 13 پرو مکس: 6.68 اینچ
آیفون 14 پرو مکس: 6.69 اینچ

مشخصات کامل ایفون های 14،14مکس،14پرو،14پرومکس

 

 


پست‌های مشابه

maryam shokati maryam shokati
maryam shokati maryam shokati
Mozhgan Bolandin Mozhgan Bolandin
Mozhgan Bolandin Mozhgan Bolandin

نظرات

(0)

دیدگاه شما

وارد کردن یکی از فیلد های موبایل و یا ایمیل الزامی باشد