آخرین شایعات درباره آیفون14
26 تیر 1401 ساعت 11:02

آخرین شایعات درباره آیفون14

با دکترموبایل همراه باشید

طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، گوشی آیفون 14 اپل در سپتامبر 2022 به بازار عرضه می‌شود و شایعات زیادی نیز در این باره وجود دارد و گوشی جدید اپل، می‌تواند بزرگترین تغییرات را در سال‌های اخیر به همراه داشته باشد. تاکنون اطلاعات فاش شده بیش‌تر بر حذف ناچ بزرگ و بازگشت حسگر انگشت (Touch ID) متمرکز بوده‌اند. همراه ما باشید تا در این مطلب به بررسی آخرین شایعات درباره آیفون 14 بپردازیم.

طراحی گوشی آیفون 14:

از نظر طراحی آیفون 14، احتمال می‌رود که شباهت زیادی به آیفون 13 داشته باشد، با این تفاوت که اندازه ناچ آن بسیار کوچکتر شده و فضای کمتری از صفحه نمایش را اشغال کند. البته به فضای دیگری (احتمالا بیضی شکل) برای سنسور مادون قرمز و فیس آیدی (Face ID) نیاز دارد تا کنار دوربین سلفی قرار بگیرند. یکی دیگر از تغییراتی که ممکن است در طراحی این گوشی اتفاق بیفتد، کاهش ضخامت ماژول دوربین است که البته با ضخیم‌تر شدن بدنه موبایل به‌دست می‌آید. این مسئله می‌تواند موجب محافظت بیش‌تر از دوربین در برابر ضربات احتمالی شود و از لغزش آن در هنگام قرارگیری روی سطوح صاف، جلوگیری کند. چه خبری بهتر از این برای دوست‌داران آیفون؟! با این حال با توجه به پیشرفت تکنولوژی حسگرهای دوربین و لنز، این موضوع تا زمان معرفی رسمی آیفون 14، در حد حدس و گمان باقی خواهد ماند.
شاید دکمه‌های پاور و تنظیم صدا در آیفون جدید گرد باشند که در آن صورت، بسیار شبیه به آیفون 4 خواهد بود. گمان می‌رود به جای فولاد ضد زنگی که در قاب گوشی موبایل آیفون 13 بکار برده شده، در ساخت سری جدید از جنس آلیاژ تیتانیوم برای طرفین آن استفاده شود. طبق ادعاهای مطرح شده، به دلیل استقبال کم از آیفون 13 مینی، قرار است آیفون مکس جایگزین آن شود که بسیار جالب و هیجان انگیز به نظر می‌رسد. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر یکی دیگر از کارهایی است که انتظار می‌رود تا اپل از آن در گوشی های جدید خود (مشابه بسیاری از سنسورهای اثر انگشت استفاده شده در بهترین موبایل های اندرویدی) استفاده کند.
از شواهد دیده شده اما بعید دیگر، می‌توان به تغییر پورت لایتنینگ به USB-TypeC اشاره کرد. طبق گزارش‌ها، اپل در حال بررسی این موضوع برای آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس است، اما هنوز تنها یک منبع به آن اشاره کرده و نمی شود به طور حتم از آن مطمئن بود.

صفحه نمایش گوشی جدید اپل:

یکی از خبرهای فاش شده نشان می‌دهد که کمپانی اپل می‌خواهد از نمایشگری LTPS با نرخ به روزرسانی 120 هرتزی برای آیفون 14 استفاده کند. همچنین خبر از یک فناوری جدید را می‌دهد که بدون بالا بردن ضخامت صفحه‌نمایش، از آن به شکل موثرتری حفاظت می‌کند. اندازه صفحه نمایش آیفون‌های جدید نیز به صورت زیر برآورد می‌شوند:

  • آیفون 14 – صفحه نمایش 6.1 اینچی
  • آیفون 14 مکس – صفحه نمایش 6.7 اینچی
  • آیفون 14 پرو – صفحه نمایش 6.1 اینچی 120 هرتزی
  • آیفون 14 پرو مکس – صفحه نمایش 6.7 اینچی 120 هرتزی     

دوربین سری گوشی های آیفون 14:

به نظر می رسد که دوربین گوشی iPhone 14 مشابه گوشی iPhone 13 خواهد بود با این تفاوت که طبق گفته یکی از تحلیگرهای باسابقه محصولات اپل، آیفون 14 پرو و پرو مکس هر کدام دارای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی هستند که نسبت به مدل 12 مگاپیکسلی فعلی، دقت آن افزایش داشته است و ظاهراً این دوربین می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت 8K ضبط کند. همچنین شایعاتی در مورد بهره گیری از دوربین پریسکوپی شنیده می‌شود که قدرت زوم اپتیکال آیفون 14 را بسیار بالا می‌برد. البته برخی گمانه‌زنی ها حاکی از آن است که اپل در نسل بعدی گوشی های خود، از این تکنولوژی استفاده خواهد کرد.

سخت افزار گوشی iPhone 14:

چیزی که تقریبا می‌شود از آن مطمئن بود، استفاده از یک چیپست جدید است که احتمالاً A16 یا A16 Bionic نامیده می‌شود و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین شایعه‌ای نشان می‌دهد که هر دو آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس دارای 8 گیگابایت رم خواهند بود؛ درحالی‌که 6 گیگابایت رم، بیشترین چیزی است که تاکنون در گوشی های آیفون دیده‌ایم.
در بخش حافظه داخلی، در مدل های Pro آیفون 13، حداکثر میزان حافظه داخلی که می‌توانید خریداری کنید از 512 مگابایت به 1 ترابایت افزایش پیدا کرده است؛ اما شنیده‌ها از آن است که در مدل‌های آیفون 14 Pro، این میزان 2 برابر شده و به 2 ترابایت رسیده است. با توجه به احتمال بهره‌گیری از WiFi 6E این امکان به شما داده می‌شود تا بدون تداخل با دستگاه‌های دیگر، بالاترین سرعت اتصال را در اختیارتان قرار دهد.

نرم افزار و باتری گوشی جدید Apple:

مثل همیشه انتظار میرود با رونمایی از آیفون جدید، ورژن تازه ای از سیستم عامل iOS نیز معرفی شود که به احتمال فراوان همان iOS 16 خواهد بود. اگر اپل قصد افزایش قدرت پردازش آیفون را دارد، توقع می‌رود تا ظرفیت باتری آن را نیز افزایش دهد که در صورت افزایش ضخامت آن فضای کافی برای باتری بزرگتر وجود خواهد داشت.

نتیجه گیری:

ما با کنار هم گذاشتن شایعات پیرامون گوشی موبایل آیفون 14، تلاش کردیم تصویر نسبتا روشنی از پرچمدار بعدی اپل در ذهنتان ایجاد کنیم. تغییراتی مانند کوچکتر شدن ناچ یا استفاده از المان‌های طراحی نسل‌های گذشته، جزو مواردی بودند که در منابع مختلف به آن‌ها اشاره شده بود. البته شایعاتی مثل حذف کامل پورت‌ها و استفاده از شارژ های بی‌سیم نیز به گوش می‌رسد که به وقوع پیوستن آن‌ها قطعی نیست. حال باید منتظر ماند و دید که کمپانی اپل در سری جدید گوشی های آیفون، به کدام یک از انتظارات طرفداران خود پاسخ خواهد داد.


نظرات

(0)

دیدگاه شما

وارد کردن یکی از فیلد های موبایل و یا ایمیل الزامی باشد