غیرفعال شدن واتس اپ گوشی های قدیمی در آینده نزدیک
04 آبان 1400 ساعت 13:49

غیرفعال شدن واتس اپ گوشی های قدیمی در آینده نزدیک

از روز 1 نوامبر (حدود 6 روز دیگر) ، اپلیکیشن واتس‌اپ از گوشی‌های اندرویدی که دارای سیستم عامل اندروید 4.0.4 (Ice Cream Sadwich) یا پایین‌ تر هستند و همچنین گوشی‌های آیفونی که دارای سیستم عامل iOS 9  یا قدیمی‌تر هستند، پشتیبانی نخواهد کرد.

حال اگر گوشی شما نیز شامل این موارد می‌شود، آپدیت بعدی واتس‌اپ روی شما تاثیر منفی خواهد گذاشت! بنابراین اگر آپدیت واتس‌اپ مشکل ساز شد، چه کار باید کرد؟

اولین کاری که باید انجام دهید، بک آپ گرفتن از پیام‌های واتس‌اپ است. 

سپس در صورتی که گوشی شما امکان بروزرسانی داشت، گوشی خود را بروز رسانی کنید تا به نسخه‌های قابل پشتیبان واتس‌اپ  دست پیدا کنید.

باید به این نکته نیز اشاره کرد که برای کاربران اندرویدی، اپلیکیشن واتس‌اپ از نسخه‌های اندروید 4.1 به بعد (منتشر شده در سال 2012) پشتیبانی می‌کند و دارندگان گوشی Galaxy S2 می‌توانند با بروزرسانی به اندروید 4.1.2 به راحتی از این پیامرسان استفاده کنند. اما متاسفانه دارندگان گوشی‌های مدل قدیمی‌تر سامسونگ، دیگر نمی‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

همچنین برای دارندگان گوشی‌های اپل نیز اپلیکیشن واتس‌اپ از iOS 10 به بعد (منتشر شده در سال 2016) پشتیبانی می‌کند و دارندگان گوشی iPhone 5 می‌توانند با بروزرسانی به سیستم عامل iOS 10.3.4 به راحتی از این پیامرسان استفاده کنند. اما متاسفانه دارندگان گوشی‌ها iPhone 4S و مدل‌های قدیمی‌تر، دیگر نمی‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

لازم به ذکر است که شرکت واتس‌اپ در بیانیه خود مشخص نکرده است که چرا پشتیبانی از دستگاه‌های قدیمی را متوقف می‌کند. به هر حال در صورتی که از گوشی قدیمی استفاده می‌کنید و گوشی شما قابلیت ارتقا به نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید یا iOS را ندارد و از طرفی نیز از علاقه مندان به اپلیکیشن واتس‌اپ هستید، الان بهترین زمان هست تا گوشی خود را ارتقا داده و تلفن هوشمند جدیدی را خریداری کنید چرا که تنها چاره‌، خرید گوشی هوشمند جدید است.


پست‌های مشابه

maryam shokati maryam shokati
Mozhgan Bolandin Mozhgan Bolandin

نظرات

(0)

دیدگاه شما

وارد کردن یکی از فیلد های موبایل و یا ایمیل الزامی باشد