آیا لازم است شارژر fast بخریم؟؟؟
01 خرداد 1401 ساعت 12:01

آیا لازم است شارژر fast بخریم؟؟؟

‍ 🍏هزینه داشتن شارژر خیلی سریع چیست؟

🔻توجه کرده این روزها اکثر برندهای چینی شارژر های خیلی سریع بالا 100 وات را روی موبایل های تجاری خود ارایه می کنند؟ پرسش اینجاست که هزینه داشتن شارژر خیلی سریع چیست؟ آیا ارزش دارد یک موبایل با شارژر خیلی سریع بخریم؟ اصلا “سریع” و “خیلی سریع” چه تفاوتی دارد؟

🔻 ابتدا باید بگویم در این مطلب منظور ازشارژر خیلی سریع، شارژرهای بالای 100 وات است

همانطور که مشاهده می کنید، برای ارتقاهای پایین تر مثل ارتقا از 18 به 30 تا 33 وات تقریبا هیچ تاثیری در حجم باتری دستگاه دارای شارژ سریع‌تر ندارد.
با این حال با رسیدن به تفاوت های بیشتر مثل ارتقا از 67 به 120 وات تا حدود 15 درصد حجم باتری کمتر می شود. البته در مقایسه ای مثل Redmi K50 با Redmi K50 Pro این ارتقا فقط 10 درصد حجم باتری را کمتر می کند.
خب این یعنی وقتی شما شارژر سریع تر دارید، باتری کوچک خواهید داشت. همزمان یعنی سریع تر هم شارژ می شود (هم به دلیل شارژر سریع تر هم حجم کمتر) اما زودتر هم باتری شما تمام می شود. آیا ارزشش را دارد؟
🔻 از نظر تفاوت مدت زمان شارژ اگر بررسی کنیم، می بینید که شارژر 67 وات در ردمی نوت 11 پرو مدل چین حدودا 43 دقیقه طول می کشد تا باتری 5160 میلی آمپری آن را شارژ کند. در مقابل شارژر 120 وات شیائومی 11 آی هایپرشارژ فقط در 15 دقیقه باتری 4500 میلی آمپری را شارژ می کند.
این یعنی تقریبا 3 برابر سریع تر و پرسش اینجاست که آیا ارزش حدودا 10 درصد باتری کم حجم‌تر را دارد؟


پست‌های مشابه

maryam shokati maryam shokati
maryam shokati maryam shokati
maryam shokati maryam shokati

نظرات

(0)

دیدگاه شما

وارد کردن یکی از فیلد های موبایل و یا ایمیل الزامی باشد