چه گوشی های ای او اس 16 دریافت میکنند؟قابلیت های ios16+تغییرات و ویژگی ها
21 خرداد 1401 ساعت 14:37

چه گوشی های ای او اس 16 دریافت میکنند؟قابلیت های ios16+تغییرات و ویژگی ها

 

IOS16 و ویژگی های خاص آن :

این سیستم عامل تغییرات زیادی دارد و بسیاری از دستگاه ها از این سیستم عامل بهره مند نمیشوند.

لیست دستگاه هایی که میتوانند به ios16 آپدیت شوند بدین ترتیب است👇

همانطور که مشاهده میکنید در لیست بالا خبری از آیفون 6اس و آیفون7 نیست و اپل پشتیبانی از این دو محصول را قطع کرده است.

در اینجا به بررسی ویژگی های جدید IOS16 میپردازیم.

ویژگی اول👇

بازیابی پیام‌های پاک شده تا 30 روز:

در iOS16 گزینه جدیدی برای بازیابی پیام های حذف شده اخیر وجود دارد و پیام های حذف شده تا 30 روز پس از حذف قابل بازیابی هستند. 

🚩گزینه Recently Deleted برای هر 2 روش ارسال یعنی Message و iMessage قابل استفاده می‌باشد.

ویژگی دوم👇

قابلیتی که کاربران آیفون منتظرش بودند بالاخره به IOS16 آمد.

🔒قفل مستقیم اپلیکیشن Photo

ویژگی سوم👇

در ios16 شما میتوانید تصویرهای مخفی را توسط Face ID و Touch ID قفل کنید.

ویژگی چهارم👇

در IOS16 کاربران میتوانند به راحتی صفحه قفل را به سلیقه خود شخصی سازی کنند،درست مثل واچ فیس ها در اپل واچ،شما میتوانید ویجت ها را به صفحه قفل اضافه کنید و سبک نمایش ساعت را به دلخواه تغییر دهید.

هدف از این طراحی جدید، فراهم شدن اطلاعات بیشتر است تا کاربر خیلی سریع آن ها را مشاهده کند و نیازی به باز کردن قفل آیفون نباشد.

این لاک اسکرین جدید امکان شخصی سازی را نیز برای کاربران فراهم می کند و می توان عکس های حالت پرتره و فیلتر را به آن اضافه کرد. ساعت هم فونت و رنگ های متنوعی خواهدداشت و گالری تصاویر پس زمینه تازه ای اضافه شده است که تصاویر جذابی را به کاربر پیشنهاد می دهد.

به کمک یک ویرایشگر صفحه قفل (Lock Screen Editor) نیز می توانید چندیدن لاک اسکرین مختلف خلق کنید و فرآیند مشابهی مانند ساخت واچ فیس های اپل واچ دارد. دیگر المان ها مثل آب و هوا با انیمیشن، تصویر پس زمینه ایموجی و مجموعه ستاره شناسی هم وجود دارد. 

نوتیفیکیشن ها هم آپدیت شده است تا المان های بیشتریرا در پایین صفحه نشان دهد. ویژگی های جدید Live Activities و API نوتیفیکیشن های مختصر و مفیدی را به کاربر نشان می دهند و برای Live Activities موزیک نیز ظاهر هنری مربوطه به تصویر کشیده خواهد شد.

ویژگی پنجم👇

قابلیت ویرایش پیام های ارسال شده در iMessage

اگر بعد از ارسال پیام مایل به حذف دو طرفه پیام ها شدید،میتوانید آن پیام را به صورت دو طرفه حذف کنید.

ویژگی ششم👇

قابلیت کپی کردن متن در تصاویر در IOS15 اضافه شده بود،در IOS16 اپل این قابلیت را به ویدئو ها هم اضافه کرد.

مثلا اگر یک شماره تلفن در تصویری بود، می‌توانستید مستقیما با آن تماس بگیرید.

در iOS 16 چند قابلیت جدید مثل تبدیل نرخ ارزهای مختلف و ترجمه متن‌ها نیز به این ویژگی اضافه شده است.

ویژگی هفتم👇

گالری اپل در IOS16  قسمت های اصلی یک تصویر را تشخیص خواهد داد و کاربران قادر خواهند بود که آن تصویر را به صورت استیکر برای دیگران ارسال کنند.

ویژگی هشتم👇 

فوکوس یکی از ویژگی‌های کاربردی بود که در iOS 15 معرفی شد. با کمک این ویژگی می‌توانستید نوتیفیکیشن‌ها یا دیگر مواردی که حواس شما را پرت می‌کرد بلاک کرده و فقط به کاری که مشغول انجامش بودید متمرکز شوید. در iOS 16 این ویژگی به صفحه قفل نیز افزوده شده است. شما می‌توانید برای هر حالت فوکوس یک صفحه قفل متفاوت بسازید. مثلا یک صفحه قفل برای کار خود می‌سازید که والپیپر و ویجت‌های مربوط به ساعات کاری شما را دارد و یک صفحه دیگر برای زمان‌هایی که وقت آزاد دارید.

از دیگر قابلیت های IOS16

  • برنامه پرحاشیه Maps نیز در 10 کشور بروز شده و 11 کشور جدید نیز قرار است به آن اضافه شود و قابلیت هایی مثل نمایش سه بعدی شهرها را قرار داده است.
  • قابلیت‌هایی برای ورزشکاران در iOS 16

  • اپل اطلاعات و اخبار ورزشی را به اپل نیوز اضافه می کند. کاربران در آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا می توانند اطلاعات ورزشی مورد علاقه خود را در اپلیکیشن خبری Apple News دنبال کنند. این اطلاعات از طریق اپلیکیشن، ویجت و حتی اعلان پوش در دسترس کاربران قرار می گیرد.

  • بهبود قابلیت های دسترسی پذیری

    iOS 16 همچنین با ویژگی‌های جدیدی برای کاربرانی که دچار معلولیت هستند عرضه می‌شود. ویژگی اول قابلیت تشخیص درب یا Door Detection است که می‌تواند به کاربران کمک کند، محل قرارگیری یک درب را با کمک اسکنر لایدار، دوربین گوشی و یادگیری ماشینی پیدا کنند. این قابلیت نه‌تنها می‌تواند فاصله کاربر تا درب را تشخیص دهد بلکه اطلاعات کلیدی مثل باز یا بسته بودن آن و نحوه باز کردن درب را هم به کاربر اطلاع دهد. همچنین می‌تواند نشانه‌های اطراف درب مثل شماره را هم بخواند.

  • یکی دیگر از قابلیت های خفن  ای او اس 16 این هست که در صورتی که آیفون شما داغ شده باشد و آن را به شارژ متصل کنید ،تا زمانی که گوشی شما خنک شود و دمای آن پایین بیاید،گوشی شارژ نمیشود.
  • نسخه‌ی اصلی ios 16 کی میاد؟

     اگر امسال هم اپل مانند سال‌های گذشته طبق برنامه‌ریزی پیش برود، احتمالاً در اواخر سپتامبر 2022 نسخه‌ی پایدار ای او اس 16 منتشر می‌شود.

    ویژگی های جدید iOS 16 فعلا فقط شامل موارد بالا هستند. این موارد، ویژگی‌هایی هستند که اپل فعلا از آن‌ها در نسخه اولیه رونمایی کرده طی چند ماه آینده و با فرا رسیدن زمان عرضه iOS 16، ویژگی‌های بیشتری هم به این نسخه افزوده خواهد شد. 

     


پست‌های مشابه

نظرات

(0)

دیدگاه شما

وارد کردن یکی از فیلد های موبایل و یا ایمیل الزامی باشد